شرکت هیرکانیا

ساخت وبلاگ


ایستنا: به دنبال انتشار بیانیه جدید از سوی مایکروسافت، گمانه‌زنی‌ها در مورد تصمیم جدید شرکت دل مبنی بر ورود به بازار گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی اندرویدی قوت گرفت.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دو شرکت مایکروسافت و دل با انتشار بیانیه مشترک توضیح دادند که قرارداد مشترکی بین آن‌ها منعقد شده است تا در زمینه دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل موبایلی اندروید، سیستم‌عامل رایانه‌ای Chrome OS و کنسول بازی Xbox با یکدیگر همکاری کنند.

بر اساس قرارداد منعقد شده، این دو شرکت توافق کردند که دل حق امتیاز تولید محصولات مبتنی بر پلتفورم‌های اندروید و Chrome را در اختیار داشته باشد و علاوه بر این، مجوزهای لازم برای فعالیت در حوزه کنسول بازی Xbox را نیز در اختیار بگیرید.

اگرچه امضای این قرارداد خبری خوبی برای کاربران جهانی محسوب می شود، اما هنوز جزییات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است. با این وجود، جست‌وجوی دل به دنبال مجوزهای اندرویدی می‌تواند نوید از فعالیت جدید این شرکت بزرگ در حوزه دستگاه‌های موبایلی بدهد.

پیش از این گفته شده بود که شرکت مایکروسافت در بازار جهانی دستگاه‌های موبایلی از سیستم‌عامل اندروید بیشتر از ویندوز فون خود درآمد کسب می‌کند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 31 فروردين 1393 ساعت: 13:42

همکاران سیستم- شرکت مایکروسافت با آخرین نسخه از سیستم‌عامل خود موسوم به ویندوز ۸ مشکل دارد. برخی کاربران آن را دوست دارند، تعداد کمی آن را می‌پسندند و تعداد زیادی از کاربران تمایلی به استفاده از آن ندارند.
به گزارش وب سایت techradar، شرکت HP هم‌اکنون به آرامی حرکت رو به‌عقب را آغاز کرده است تا ویندوز ۸ را در فرآیند تولید محصولات خود کنار بگذارد. با این اوصاف، آیا زمان آن فرا رسیده است که مایکروسافت به شکست خود اعتراف کند و یک حرکت رو به‌عقب انجام دهد؟
شرکت HP از این هفته فروش رایانه‌های شخصی خود مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۷ را آغاز کرد. دست‌کم در کشور آمریکا ویندوز ۷ هم‌اکنون به عنوان یک سیستم‌عامل استاندارد و از پیش نصب شده روی رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها به‌جای ویندوز ۸ عرضه می‌شود. شرکت HP نیز اعلام کرد، ویندوز ۷ که هم اکنون ۵ سال از عمر آن می‌گذرد بار دیگر مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
سیستم‌عامل ویندوز ۸ شرایط پایداری در بازار جهانی دارد و وضعیت آن نسبتا خوب است. این محصول مشکلات کوچکی دارد که احتمالا تاکنون با آن‌ها برخورد کرده‌اید، اما مشکل اصلی این سیستم‌عامل مربوط به رابط کاربری آن می‌شود. شرکت مایکروسافت هم‌اکنون در حال به‌روزرسانی ویندوز ۸ است تا امکان استفاده از آن را روی تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی مجهز به نمایشگر لمسی آسان کند.
به گفته کار‌شناسان، رابط کاربری Metro مخصوص ویندوز ۸ برای رایانه‌های لوحی بسیار مفید است. این رابط کاربری کار را برای استفاده در رایانه‌های لوحی و نمایشگرهای لمسی آسان می‌کند و به راحتی می‌توان از طریق بخش‌های مختلف که شبیه کاشی طراحی شده‌اند به تمامی امکانات دسترسی داشت.
شرکت مایکروسافت تاکنون کوشیده است به روش‌های مختلف کاربران را ترغیب به استفاده از ویندوز ۸ کند. با این وجود مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری از آخرین نسخه سیستم‌عامل مایکروسافت احساس رضایت نمی‌کنند و فروشندگان رایانه‌های شخصی هم اعلام کردند که کاربران این سیستم‌عامل را تحمل می‌کنند و به آن علاقه‌ای ندارند.
به گفته کار‌شناسان، هم‌اکنون وقت آن فرا رسیده است که مدیران شرکت مایکروسافت متوجه شوند کاربران جهانی تمایل به استفاده از سیستم‌عاملی شبیه رایانه‌های شخصی همیشگی دارند تا اینکه مجبور شوند از پلتفورمی با طراحی UX استفاده کنند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 141 تاريخ : يکشنبه 31 فروردين 1393 ساعت: 13:34


همکاران سیستم- شرکت یاهو در ماه ژوئیه توانسته است از نظر تعداد بازدیدهای اینترنتی بر گوگل پیشی بگیرد.
به گزارش وب‏‌سایت eweek، در ماه ژوئیه تعداد بازدید‌ها از وب‌‏سایت‏‌های یاهو از ۶. ۱۹۶ میلیون بازدید فرا‌تر رفته است. این در حالی است که تعداد بازدید‌ها از وب‏‌سایت‏‌های گوگل در این ماه ۳. ۱۹۲ مورد بوده است. وب‏‌سایت‏‌های شرکت مایکروسافت نیز با ۶. ۱۷۹ بازدید در رتبه سوم این جایگاه قرار گرفته‌‏اند. این موفقیت از آن جهت برای یاهو مهم است که این شرکت از ماه می‌ سال ۲۰۱۱ به بعد نتوانسته است از نظر تعداد بازدیدهای اینترنتی بر گوگل پیشی بگیرد. شرکت کام‏اسکور نیز که پیوسته با برآوردهای خود پرترافیک‏‌ترین وب‏‌سایت‏‌های اینترنتی را معرفی می‌‏کند، ادعای یاهو را تایید کرده است.
شرکت یاهو یک سالی است که با مدیر عاملی خانم ماریسا مایر اداره می‌‏شود. مایر در این مدت تلاش کرده است اعتبار گذشته یاهو را به این شرکت برگرداند و درآمدهای آن را نیز افزایش دهد. وی در این مدت بخش قابل توجهی از سرمایه این شرکت را صرف خرید برخی شرکت‏‌های مطرح آی تی کرده است. در یکی از آخرین موارد، یاهو ۱. ۱ میلیارد دلار را صرف خرید شرکت تامبلر، عرضه‌‏کننده خدمات وبلاگ‏‌نویسی کرده است.
بر اساس این گزارش، فعالیت‏‌های مایر یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش بازدید‌ها از وب‏سایت‏‌های یاهو بوده است. وی در این مدت با اقدامات خود توانسته توجه کاربران را به یاهو افزایش دهد. ماریسا مایر چندی پیش اعلام کرده بود سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ یکی از پربازده‏‌ترین دوره‏‌ها در تاریخ یاهو بوده است.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 143 تاريخ : يکشنبه 31 فروردين 1393 ساعت: 13:24

همکاران سیستم- گزارش درآمدی شرکت یاهو نشان می‌‏دهد درآمدهای کلی و سود خالص این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی کاهش یافته است.
به گزارش وب‏‌سایت itworld، درآمد شرکت یاهو در سه ماهه سوم امسال حدود ۵ درصد کاهش داشته است. درآمد این شرکت در سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر امسال حدود ۲. ۱ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۵ درصد کمتر است.
سود شرکت یاهو در این دوره نیز ۲۹۷ میلیون دلار بوده است که این رقم نیز به مراتب کمتر از سود این شرکت در دوره مشابه سال گذشته است. سود عملیاتی یاهو در سه ماهه سوم امسال ۹۳ میلیون دلار بوده است که این رقم در مقایسه با سه ماهه سوم ۲۰۱۲ حدود ۳۹ درصد کاهش داشته است. کاهش درآمدهای تبلیغاتی یاهو یکی از مهم‌ترین دلایل افت درآمدهای یاهو در این سه ماهه اعلام شده است. درآمدهای تبلیغاتی این شرکت در این دوره با ۷ درصد کاهش به ۴۷۰ میلیون دلار رسیده است.
بر اساس این گزارش، در این دوره بر تعداد کاربران خدمات یاهو افزوده شده است. یاهو اعلام کرده است در حال حاضر ماهیانه ۸۰۰ میلیون نفر کاربر در سراسر جهان دارد که این رقم در طول ۱۵ ماه گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.
ماریسا مایر، مدیر عامل یاهو از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود در این دوره ابراز رضایت کرده است. وی گفته از اینکه می‌‏بیند یاهو به سرمایه‌‏گذاری و تقویت عملیات‌ محوری و اصلی خود ادامه داده است، خوشحال است. مایر که از ژوئیه پارسال سکان مدیر عاملی یاهو را در دست گرفته است، می‌‏کوشد این شرکت را به روزهای طلایی‏‌اش برگرداند. خرید برخی شرکت‏‌های آی تی از جمله مهم‌ترین سیاست‏‌های مایر در یاهو بوده است. وی مدتی قبل ۱. ۱ میلیارد دلار از سرمایه یاهو را صرف خرید شرکت تامبلر کرد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 138 تاريخ : يکشنبه 31 فروردين 1393 ساعت: 13:19

همکاران سیستم- مایکروسافت هفته گذشته در جریان برگزاری کنفرانس Build ۲۰۱۴ مخصوص توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری آینده سیستم‌عامل ویندوز را ترسیم کرد و این طور به‌نظر رسید که این شرکت بزرگ نرم‌افزاری قصد دارد سیستم‌های عامل خود را یکپارچه کند و آن را شبیه به ویندوز ۷ به کاربران ارایه دهد.
به گزارش وب‌سایت mashable، «تری مایرسون» (Terry Myerson) مدیر مرکز سیستم‌های عامل مایکروسافت ضمن اشاره به برخی قابلیت‌های احتمالی در نسخه‌های بعدی ویندوز از ابزاری رونمایی کرد که امکان بازگشت Start Menu را برای کاربران فراهم می‌کرد.
علاوه بر این، او توضیح داد که به زودی امکان اجرای ابزارهای سیستم Mode یا‌‌ همان Metro روی ویندوز در رایانه‌های شخصی فراهم می‌شود. به عبارت دیگر، با این اتفاق نسخه جدید ویندوز کاربردی‌تر می‌شود.
یکی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس Build که از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در یکی از شرکت‌های بزرگ بود و نخواست نامش فاش شود توضیح داد: «باید بگویم که من از این اتفاق شگفت‌زده نشدم. رابط کاربری جدید برای ویندوز به اندازه کافی توجه کاربران را جلب نکرد. عرضه این محصول واکنش شدید کاربران را به دنبال داشت. اجازه بدهید صادق باشیم: برنامه‌های Metro بزرگ‌ترین اتفاق برای کاربران محسوب نمی‌شوند.»
شرکت مایکروسافت نیز به تازگی در همین راستا گام برداشته است. آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل رایانه‌ای مایکروسافت موسوم به Windows ۱. ۸ Update برخی از قابلیت‌های قدیمی کاربری از جمله نوار وظیفه ویندوز را به آن بازگرداند و کلیدهای مخصوص بستن یا کوچک کردن پنجره نیز به آن افزوده شد. این قابلیت‌ها هم‌اکنون در بازارهای Mode هم دیده می‌شود.
منوی جدید Start مخصوص ویندوز به همراه ابزارهای Mode سیستم‌عامل ویندوز ۸ را به سطح جدیدی برده است. این مسئله به مثابه آن است که شرکت مایکروسافت در جریان تولید سیستم‌عامل ویندوز ۸ اشتباه کرده است. بر این اساس می‌توان گفت سیستم کاشی‌های بهم پیوسته ویندوز ۸ و رابط کاربری لمسی آن چندان کارآمد نبوده است و کاربران‌‌ همان سیستم سنتی در رایانه‌های قدیمی را پسندیده‌اند.
شرکت مایکروسافت در پاییز ۲۰۱۲ برای نخستین بار ویندوز ۸ را معرفی کرد. در آن زمان فلسفه طراحی این محصول دلالت بر کهنگی منوی Start و نوار ابزار داشت و گفته می‌شود که این قابلیت‌ها در دنیای اینترنتی امروزی جایی ندارند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 134 تاريخ : يکشنبه 31 فروردين 1393 ساعت: 13:14

موبنا- مایکروسافت برنام‌ریزی کرده تا پیش از پایان سال جاری میلادی 16 میلیون دستگاه تبلت به فروش برساند.
به گزارش اخبار خارجی موبنا، فصل پایانی سال معمولا بهترین فرصت برای شرکت‌ها است تا فروش و درآمد خود را افزایش دهند.
بر این اساس، شرکت مایکروسافت که تاکنون با عرضه ویندوز 8 و تبلت‌های خود نتوانسته حضور قدرتمندی در بازار داشته باشد، فصل پایانی سال را فرصت مناسبی برای به دست آوردن بازار می‌داند.
البته بسیاری از کارشناسان معتقدند که مایکروسافت نمی‌تواند به آمار 16 میلیون دستگاه تبلت دست یابد. به این ترتیب مایکروسافت روی تمام شرکای سخت افزاری خود حساب کرده است.
در حالی مایکروسافت برای فروش 16 میلیون دستگاه تبلت سرفیس 2، سرفیس پرو 2 و لومیا 2520 برنامه‌ریزی کرده که اپل دستگاه‌های آی‌پد ایر و آی‌پد مینی رتینا را به تازگی معرفی کرده و برای فروش این دستگاه‌ها در فصل تعطیلات حساب باز کرده است. بنابراین عرضه این محصولات فروش تبلت‌های ویندوزی را دشوار می‌کند.
از سوی دیگر گوگل به تازگی تبلت جدیدی از سری نکسوس‌ معرفی کرده، گلکسی نوت 10 سامسونگ رونمایی شده و کیندل فایر HDX آمازون به بازار عرصه شده‌ است.
بر این اساس مایکروسافت برای رسیدن به آمار فروش مورد نظر خود، کمپین‌های تبلیغاتی راه‌اندازی کرده است.
گزارش‌ها حاکی است این شرکت آمریکایی در طول سال جاری میلادی 405 میلیون دلار برای تبلیغ محصولاتش خرج کرده است.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 143 تاريخ : يکشنبه 31 فروردين 1393 ساعت: 13:05

همکاران سیستم- مدیران شرکت موزیلا اعلام کرده‌‏اند عرضه نسخه‌‏ای از مرورگر فایرفاکس که با سیستم عامل ویندوز ۸ سازگار باشد، اشتباه خواهد بود.
به گزارش وب‏‌سایت pcworld، جاناتان نایتینگل، یکی از معاونین شرکت موزیلا اعلام کرده است عرضه مرورگر فایرفاکس برای ویندوز ۸ یک اقدام اشتباه خواهد بود. وی تعداد کم کاربران سیستم عامل ویندوز ۸ را دلیل این امر دانسته است. به گفته وی، نسخه آزمایشی مرورگر فایر فاکس موزیلا که برای نصب بر روی ویندوز ۸ عرضه شده بود تاکنون بیشتر از هزار کاربر نداشته است. این در حالی است که دیگر نسخه‏‌های فایرفاکس که برای نصب بر روی سایر سیستم‏ عامل‏‌ها و پلت‏فرم‏‌ها طراحی شده است میلیون‏‌ها کاربر داشته است.
وی تاکید کرده است که شرکت موزیلا باید بر روی فعالیت‏‌ها و اقدماتی تمرکز کند که اثرگذاری بیشتری از خود بر جای می‌‏گذارد.
شرکت موزیلا اقدامات خود را برای عرضه نسخه‏‌ای از فایرفاکس که با ویندوز ۸ سازگار باشد، از سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. موزیلا تلاش‌‏های خود را فقط به طراحی نسخه‌‏ای از فایر فاکس برای نسخه‏‌هایی از ویندوز ۸ که با پردازنده‌‏های X-۸۶ کار می‌‏کردند، محدود کرد و به سراغ ویندوز آرتی تحت پردانده‌‏های آرم (ARM) نرفت. موزیلا از مایکروسافت گله کرده بود که چرا فقط مرورگر خود را به کاربران ویندوز تحمیل می‌‏کند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 131 تاريخ : يکشنبه 31 فروردين 1393 ساعت: 12:48

فارس: رقابت گوگل و فیس‌بوک برای خرید شرکت‌های نوپا و خلاق تا بدان حد گسترش یافته که دو طرف برای کنترل آسمان‌ها نیز سخت به تکاپو افتاده‌اند.
به گزارش فارس به نقل از مرکوری نیوز، گوگل دیروز اعلام کرد که یک شرکت سازنده هواپیماهای بدون سرنشین که می‌توانند با استفاده از انرژی خورشیدی در ارتفاع بسیار بالا پرواز کنند را خریداری کرده است.

این شرکت که Titan Aerospace نام دارد و مقر آن در ایالت نیومکزیکوی آمریکاست از جمله شرکت‌های نوپایی است که در مدت زمان کوتاه فعالیت خود توجه شیفتگان فناوری‌های نوین را به خود جلب کرده است. امکان پرواز در فواصل طولانی و برای مدت زمان بالا از جمله مزایای این هواپیماهاست.

در این میان فیس بوک نیز که قصد داشت Titan Aerospace را خریداری کند ناکام مانده و به نظر می رسد این بار گوگل توانسته با این خرید برای طراحی مدل های جدید تجاری و حضور در بازارهای پرسود نوظهور برنامه‌ریزی کند.

گوگل در ماه‌های اخیر شرکت‌های خلاق و نوپای دیگری را نیز که در زمینه هوش مصنوعی، شخصی سازی خدمات، کاهش هزینه دسترسی به خدمات تلفن همراه و اینترنت و ... فعالیت می کنند را نیز خریداری کرده است.

به غیر از این دو شرکت آمازون نیز به تازگی به خرید و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به منظور تحویل بسته‌های پستی به خریداران محصولات فرهنگی عرضه شده در سایت خود علاقه نشان داده است. هر چند در زمینه استفاده از این هواپیماها برخی مشکلات فنی و حقوقی نیز وجود دارد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 132 تاريخ : يکشنبه 31 فروردين 1393 ساعت: 12:27

فارس: مدیرعامل یاهو مجوز اجرای دو طرح را صادر کرد که در واقع بخشی از تفکر پایان بخشیدن به همکاری با مایکروسافت در زمینه جستجو است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یوننیورسیتی هرالد، یاهو در تلاش است تا تغییر الگوریتم‌های جستجو و جستجوی تبلیغاتی خود به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران عرصه جستجو در اینترنت موقعیت خود را تقویت کند.

منابع داخلی یاهو می‌گویند که ماریسا میر مدیرعامل یاهو مجوز اجرای دو طرح با عنوان «فست برک» و «کرو بال» را صادر کرده تا موتور جستجوی یاهو را تقویت کند.

بر اساس اطلاعات منابع نزدیک به یاهو این دو طرح برای احیای موقعیت تجاری موتور جستجوی یاهو قرار است اجرا شود؛ کسب و کاری که در این سالها چندان پر رونق نبود.

این منابع می‌گویند که اجرای این طرح‌ها در واقع به عنوان بخشی از تفکر پایان بخشیدن به همکاری با مایکروسافت در زمینه جستجوی تبلیغاتی و استقلال یاهو در این زمینه است.

تمرکز بر فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار در این دو طرح اولویتی است که مدیر عامل یاهو در نظر دارد و البته مدت زمان سه تا چهار ماهه را برای تکمیل و ارتقاء این موتور جستجو در نظر گرفته است.

در عین حال این موتور جستجو بیشتر به جستجوی‌های موبایلی، تلفن همراه و محصولات نوظهور در دنیای فناوری گرایش دارد تا رایانه‌های شخصی.

موتور جستجوی یاهو از سال 2009 یک قرارداد 10 ساله با مایکروسافت منعقد کرده که در نتیجه آن تبلیغات مایکروسافت با استفاده از این موتور برای کاربران به نمایش گذاشته می‌شد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 11 فروردين 1393 ساعت: 13:44


فارس: دو شرکت امنیتی تایید کرده‌اند سرورهای انتشار تبلیغات آنلاین شرکت یاهو بدافزارهایی را از طریق آگهی‌های مختلف منتشر کرده‌اند.
به گزارش فارس به نقل از واشنگتن پست، این آگهی‌ها در چند روز اخیر برای صدهاهزار نفر از افرادی که تبلیغات یاهو را مشاهده کرده‌اند، مشکلاتی به وجود آورده است.

شرکت یاهو خود در انتشار این بدافزارها نقشی نداشته و به نظر می رسد این اقدام از سوی شخص یا اشخاص ثالث صورت گرفته که با نفوذ به شبکه تبلیغاتی آنلاین یاهو توانسته اند اهداف خود را برای آلوده کردن رایانه های کاربران پیگیری کنند.

شرکت تبلیغاتی Fox IT که در هلند واقع است، می گوید کاربرانی که از سایت یاهو بازدید کرده باشند و آگهی های میزبانی شده بر روی سرور ads.yahoo.com را مشاهده کرده باشند، ممکن است دچار این مشکل شده باشند. بدافزارهای طراحی شده به این شکل با سوءاستفاده از مشکلات و حفره های امنیتی برنامه جاوا عرضه شده اند.

به دنبال هک شدن سرورهای انتشار تبلیغات یاهو هکرها حتی می توانستند یک بدافزار مخرب را به عنوان تبلیغات جا زده و در فضای مجازی منتشر نمایند. این مشکل از 30 دسامبر آغاز شده و به نظر می رسد هر یک ساعت یک بار 300 هزار نفر در معرض این بدافزارها قرار گرفته و هر ساعت 9 درصد کاربران یعنی 27 هزار نفر یعنی 9 درصد کاربران آلوده شده اند.

به دنبال شناسایی موضوع و بررسی آن از سوی تیم امنیتی یاهو مشکل تا حد زیادی برطرف شده، اما مشخص نیست چه گروهی طراح این سوءاستفاده بوده و انگیزه های آنان چه بوده است.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 11 فروردين 1393 ساعت: 13:42

همکاران سیستم- شرکت مایکروسافت در تلاش است نشان تجاری جدید «مُد» (Mod) برای خود را ثبت کند. احتمال می‌‏رود این شرکت بخواهد از این نام به جای عنوان «مترو» در ویندوز ۸ استفاده کند.
به گزارش وب‏‌سایت zdnet، شرکت مایکروسافت با ارائه درخواستی به اداره حق ثبت اختراعات و نشان‌‏های تجاری تلاش کرده است حقوق نشان تجاری «مُد» (Mod) را برای خود ثبت کند. احتمال می‌‏رود شرکت مایکروسافت بخواهد از این عنوان جدید برای توصیف طراحی و رابط جدید ویندوز ۸ و ویندوز فون استفاده کند. این رابط هم‏‌اکنون «مترو» نامیده می‌‏شود. شرکت مایکروسافت در آگوست سال گذشته اذعان کرده بود که علاقه‌‏ای به استفاده از نشان تجاری «مترو» برای این رابط ندارد.
هنوز مشخص نیست که چرا مدیران مایکروسافت علاقه‌‏ای به استفاده از عنوان «مترو» ندارند. ممکن است دعوای حقوقی این شرکت یا شرکت مترو گروپ (Metro Group) در آلمان دلیل اصلی تغییر این عنوان باشد. پس از این ماجرا، مدیران مایکروسافت از واژه‏های مختلفی به جای «مترو» استفاده می‌‏کردند.
اگر مایکروسافت بخواهد از نشان تجاری «مُد» به جای «مترو» استفاده کند، از این پس این واژه با نام بسیاری از محصولات و نرم‌‏افزارهای این شرکت که تحت ویندوز ۸ یا ویندوز فون باشد، ترکیب خواهد شد. در این صورت باید منتظر شنیدن عبارتی مثل ویندوز مُد و آفیس مُد از سوی این شرکت باشیم.
البته گفتنی است مایکروسافت تاکنون نشان‏‌های تجاری زیادی را برای خود ثبت کرده است، اما از هیچکدام از آن‌ها در سطح تجاری و عمومی استفاده نکرده است.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 110 تاريخ : دوشنبه 11 فروردين 1393 ساعت: 13:34


ایتنا- در آگوست سال جاری استیو بالمر مدیر عامل ۵۷ ساله مایکروسافت از عزم خود برای استعفا خبر داد.
بالمر گفت: قصد دارد در ۱۲ ماه آینده خود را بازنشسته کند. این خبر همانند یک شوک بزرگ پیامدهای زیادی به دنبال داشت و حتی سهام مایکروسافت نیز از آن متاثر شد.
بسیاری به دنبال کشف دلیل این اقدام برآمدند. بالمر چندی پیش در مصاحبه با وال استریت ژورنال دلایل استعفای ناگهانی‌اش را تشریح کرد. آقای بالمر از فشارهای شدید هیات‌مدیره مایکروسافت سخن گفته و اظهار کرد آنها از ژانویه سال گذشته به وی فشار آورده‌اند که روند تبدیل مایکروسافت به یک شرکت «دستگاه‌ها و خدمات» را سرعت بخشد. وی گفت: در ماه می این‌گونه با خود اندیشیدم که طرز فکر من باعث کندی امور در دوران گذار می‌شود و لذا همانند سدی در مقابل مسیر حرکت هیات‌مدیره قرار دارم، بنابراین آنها باید مرا کنار می‌گذاشتند. از سخنان آقای بالمر این‌گونه بر می‌آید که وی با از خودگذشتگی، قصد دارد از کار در مایکروسافت کناره بگیرد تا با سپردن سکان مدیریت این شرکت به دست فرد جدیدی که با افکار و راهکارهای هیات‌مدیره همخوانی بیشتری دارد، به حفظ اقتدار این شرکت کمک کند. بر اساس این گزارش، پس از اعلام خبر بازنشستگی خودخواسته بالمر، لیست کوچکی شامل چهار نامزد احتمالی برای به دست گرفتن سکان رهبری مایکروسافت منتشر شد که استفان الوپ (Stephen Elop) مدیرعامل سابق شرکت نوکیا یکی از آنها است.
از آلن مولالی (Alan Mulally) مدیر عامل شرکت خودروسازی فورد نیز به عنوان یکی دیگر از این گزینه‌ها یاد می‌شود.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 107 تاريخ : دوشنبه 11 فروردين 1393 ساعت: 13:29

فارس: پس از انجام بررسی‌های لازم و مشخص شدن استفاده غیرقانونی گوگل از فایل‌های کوکی(Cookies) روی رایانه‌های شخصی مجهز به مرورگر اینترنتی Safari اپل بین سال‌های 2011 و 2012 میلادی، منابع قضایی اعلام کردند که شرکت گوگل باید 17 میلیون دلار دیگر را در قالب جریمه به اپل پرداخت کند.
به گزارش فارس به نقل سلولار – نیوز، این جریمه که توسط مراکز دولتی آمریکا در نظر گرفته شده است، علاوه بر 22.5 میلیون دلاری محسوب می‌شود که گوگل سال گذشته به خاطر تخلفات مشابه به "کمیسیون بازرگانی آمریکا" پرداخت کرد.

اشنایدرمن(Schneiderman) دادستان کل آمریکا در این خصوص گفت: «کاربران باید بدانند که آیا چشمان دیگری هم جست‌وجوهای اینترنتی آن‌ها را زیر نظر می‌گیرد یا خیر. گوگل بررسی فعالیت‌های اینترنتی میلیون‌ها کاربر بدون اطلاع آن‌ها نه تنها حریم شخصی این افراد را زیرپا گذاشته است، بلکه اطمینان آن‌ها را هم از بین برده است».

او در ادامه توضیح داد: «ما باید به کاربران اطمینان دوباره بدهیم که مرورهای اینترنتی آن‌ها به صورت کاملا ایمن انجام می‌شود و کسی فعالیت آن‌ها را زیر نظر نمی‌گیرد».

شرکت گوگل روی پلتفورم تبلیغاتی خود موسوم به DoubleClick فایل‌های کوکی را از شرکت‌های واسطه دریافت می‌کرده است تا از این طریق بتواند اطلاعات کاملی در مورد کاربران خود در اختیار داشته باشد.

گفته می‌شود که مرورگر اینترنتی Safari اپل به‌صورت پیش‌فرض امکان دسترسی شرکت‌های اینترنتی از جمله DoubleClick به فایل‌های کوکی را از بین برده است.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 111 تاريخ : دوشنبه 11 فروردين 1393 ساعت: 13:24

موبنا- شرکت بلک‌بری اعلام کرده که در طول سه ماهه گذشته میزان ضرر و زیانش به یک میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش اخبار خارجی موبنا، شرکت کانادایی بلک‌بری که اوضاع مالی خوبی ندارد و حتی زمزمه‌هایی درباره واگذاری و فروش این شرکت وجود دارد، باز هم در طول سه ماهه گذشته موفقیت زیادی کسب نکرده و میزان زیان خود را 965 میلیون دلار گزارش کرده است.
با وجود ضرر و زیان هنگفتی که این شرکت در طول سه ماهه گذشته متحمل شده، بلک‌بری درصدد خرید سهام چهار میلیارد و 700 میلیون دلاری است تا به یک شرکت خصوصی تبدیل شود و دوباره به سوددهی برسد.
بر این اساس مدیر عامل بلک‌بری اعلام کرده که با وجود مشکلات مالی لازم است که تغییرات مهمی در این شرکت ایجاد شده تا قدرت رقابتی این شرکت افزایش یافته و هزینه‌های آن تا حد ممکن کاهش یابد.
وی همچنین تاکید کرده که بلک‌بری در حال انجام تغییرات اساسی است و روی بازارهای جدید متمرکز شده است.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 11 فروردين 1393 ساعت: 12:55

برآنلاین - تبلت مایکروسافت پوست می اندازد.
این هفته در کنفرانس توسعه دهندگان Build اعلام شد هم تبلت سرفیس آر تی و هم سرفیس پرو در سال جاری میلادی پوست می اندازند.
نسل دوم سرفیس مایکروسافت با تغییرات کامل و خانه تکانی اساسی راهی بازار خواهد شد.
دیجیتایمز گزارش داده کنفرانس build اولین جایی خواهد بود که سرفیس نسل دوم معرفی خواهد شد.
سرفیس نسل اول با فروش 1.5 میلیونی همراه بوده و با آپدیت سخت افزاری و نرم افزاری ، نسل دوم را راهی بازار تبلتهای مبتنی بر ویندوز 8 خواهد کرد.

گفتنی است سرفیس آر تی که اکتبر سال گذشته آمد، چندان راضی کننده نبود و با ورود سرفیس پرو کمی از مشکلات مایکروسافت در بازار تبلت کاست اما مشکل بالا بودن قیمت و مشکلات سخت افزاری باعث شد تا این کمپانی به ایده آل خود در بازار تبلت ها نرسد و به همین خاطر ممکن است با تغییرات کامل نسل دوم را عرضه کرده تا چنین مشکلاتی را برای خود و کاربران حل کند.
به گفته کمپانی های شریک و پارتنر ها قطعات نسل دوم از کمپانی هایی مانند LG, Samsung, NVIDIA, Intel, and Pegatron گرفته خواهد شد.
کمپانی جو تنگ در چین نیز دیگر تولید کننده سرفیس نخواهد بود و فعلا نام کمپانی جدید و محل تولید آن، اعلام نشده است.
فقط همین قدر می دانیم که سرفیس نسل دوم بین 7 تا 9 اینچی خواهد بود.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 99 تاريخ : دوشنبه 11 فروردين 1393 ساعت: 12:38

همکاران سیستم- مایکروسافت در صفحه Investor Relations در وبلاگ رسمی خود توضیح داد که بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی نتایج حاصل از جست‌وجوهای صورت گرفته برای انتخاب مدیرعامل بعدی این شرکت را به صورت عمومی منتشر می‌کند.
به گزارش وب‌سایت vcpost، خبرگزاری CNET با گذشت چند ماه پس از انتشار خبر مربوط به بازنشستگی «استیو بالمر» (Steve Ballmer) مدیرعامل کنونی مایکروسافت توضیح داد که «آلان مولالی» (Alan Mulally) مدیرعامل شرکت خودروسازی Ford و «ساتیا نادلا» (Satya Nadella) مدیر گروه ابزارهای سازمانی و خدمات ابری مایکروسافت افرادی هستند که بیشترین احتمال برای جایگزینی آن‌ها با بالمر وجود دارد. باید توجه داشت دیگر کاندیداهای احتمالی شبیه نادلا نیز وجود دارند که اخباری در مورد جایگزینی آن‌ها با بالمر به گوش می‌رسد.
در گزارش این خبرگزاری آمده است که مدیرعامل بعدی مایکروسافت حرکت این شرکت بزرگ نرم‌افزاری به جلو را با سرعت بیشتر دنبال می‌کند و برای رسیدن به این هدف برخی از فعالیت‌های غیرمتمرکز مایکروسافت را کنار می‌گذارد تا در مجموع شرکت مایکروسافت رقابتی‌تر عمل کند.
«ریک شرلوند» (Rick Sherlund) از محققان مرکز Nomura Equity Research پیش‌بینی کرده است که با این تغییر و تحولات، مایکروسافت مرکز جست‌وجوهای اینترنتی خود موسوم به Bing را به شرکت Yahoo یا Facebook می‌فروشد یا مرکز تولید کنسول بازی Xbox را به عنوان یک شرکت الکترونیکی زیرمجموعه جدا می‌کند.
بخش خدمات آنلاین در شرکت مایکروسافت که قسمتی از مجموعه Bing محسوب می‌شوند، سال گذشته سرمایه‌گذاری به مبلغ ۳. ۱ میلیارد دلار دریافت کردند و سال قبل از آن هم ۱. ۸ میلیارد دلار روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شد.
البته خبرگزاری CNET توضیح داده است که نگه داشتن و توسعه‌دادن جست‌وجوگر Bing می‌تواند یک اتفاق استراتژیک برای مدیرعامل جدید این شرکت محسوب شود. زیرا این جست‌وجوگر به‌تازگی با تمام نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌ها سازگاری یافته است.
علاوه بر این، بخش Xbox نیز‌ می‌تواند به عنوان یک واحد غیر هسته‌ای به حیات خود ادامه دهد و توسط مدیرعامل جدید مایکروسافت حفظ شود. این بخش باعث شده است مایکروسافت سردمدار دنیای بازی‌های رایانه‌ای شود.
خبرگزاری CNET می‌گوید که مدیر جدید مایکروسافت نیازی به حذف یا جداسازی برخی بخش‌های این شرکت ندارد، بلکه باید به دنبال استراتژی‌های جدید باشد تا موقعیت خود را در دنیای رایانه‌های لوحی و نرم‌افزار‌ها حفظ کند و توانایی‌های واحد ویندوز خود را تقویت کند.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 110 تاريخ : دوشنبه 11 فروردين 1393 ساعت: 12:15

موبنا- گوگل قصد دارد تا هفته آینده بالون‌های خود را برای ارایه سرویس‌های اینترنت در آسمان کالیفرنیا به پرواز درآورد.
به گزارش اخبار خارجی موبنا، هدف گوگل از اجرای پروژه بالون‌های اینترنتی فراهم کردن امکان دسترسی به اینترنت در مناطقی است که مردم نمی‌توانند با روش‌های مرسوم و رایج، به شبکه اینترنت جهانی دسترسی داشته باشند.
بر این اساس گوگل قصد دارد این کار را با استفاده از بالون‌های مخصوص که به عنوان ایستگاه‌های مخابراتی ایفای نقش می‌کنند، انجام دهد.
آفریقا از جمله مناطقی است که دسترسی مردم به اینترنت از ضریب نفوذ کمی نسبت به سایر کشورهای دنیا به دلیل نبود زیرساخت ارتباطی مناسب، برخوردار است.
در راستای این هدف، گوگل تصمیم گرفته تا برای رفع مشکلات احتمالی و بررسی سیستم‌های مخابراتی موجود در این پروژه، بالون‌های وای-فای خود را در آسمان ایالت کالیفرنیا به پرواز درآورد.
در حالی که گوگل سرسختانه به اجرای این پروژه می‌پردازد، بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، مخالفت رسمی خود را از این پروژه اعلام کرده و معتقد است در قاره‌ای که سالانه تعداد زیادی از مردم به دلیل مالاریا جان خود را از دست می‌دهند، اینترنت بالونی چاره ساز نخواهد بود.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 91 تاريخ : دوشنبه 11 فروردين 1393 ساعت: 12:11

فارس: گوگل برای افزایش جذابیت‌های گوگل پلاس به کاربران امکان داده تا پست های خود در این سرویس را به صورت embeddable یا توکار به وب سایت‌های دیگر اضافه کنند.
به گزارش فارس به نقل از پی سی مگ، این قابلیت به افراد امکان می دهد تا متوجه شوند چه فرد یا افرادی مقالات به اشتراک گذارده شده را نوشته‌اند.
با استفاده از قابلیت جاگذاری یا استفاده توکار از مقالات، مالکان وب سایت‌ها می توانند محتوای گوگل پلاس را با کپی کردن و چسباندن کدهای مربوطه به سایت خود منتقل کنند. پس از این کار مطالب با ظاهری مشابه با گوگل پلاس در معرض دید کاربران قرار می گیرند.
این روش از تمامی انواع محتوای تولید شده در گوگل پلاس اعم از متن، عکس و محتوای چندرسانه ای پشتیبانی می کند و مطالب جاگذاری شده کاملا تعاملی خواهند بود. بنابراین کاربران قادر به نظر دادن و لایک زدن و ... خواهند بود. البته قابلیت یاد شده تنها برای پست های عمومی فعال است.
بسیاری از وب سایت‌های پربازدید با قابلیت‌های شبکه‌ای و اجتماعی قبلا چنین قابلیتی را برای کاربرانشان فعال کرده بودند. از جمله این سایت ها می توان به توییتر و اینستگرام اشاره کرد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 122 تاريخ : دوشنبه 11 فروردين 1393 ساعت: 12:08